Hulplijnen
Hier zitten we. Allemaal. Online. En dat lukt. En toch. in een ver verleden huurde ik een grote camionette. Ik reed met veel instrumenten naar Scherpenheuvel voor een optreden met een Braziliaanse percussiegroep. Zomaar. Ik ging langs. Betaalde een waarborg. Kreeg een sleutel. En weg was ik... Nu? Reserveren. Online. Ik kijk naar alle modellen. Wat heb ik nodig? Hoe groot moet het zijn? Wat moet er in kunnen? Heb ik spanlinten nodig? Of verhuisdekens? Wil ik een basisverzekering? Een lage of hoge vrijstelling? En met alles zit ik alleen met een scherm. Als alles afgerond is komt er ijskoud op het scherm 'het voertuig dat u wenst te reserveren is op de gekozen dag niet meer beschikbaar. Kies een ander voertuig.'. En dus doorloop ik de hele reeks nog eens. Ik weet dat deze camionette net niet het gedroomde formaat heeft... Maar goed lukt wel. En ja! succes... 'Betaal de waarborg'...hmm Ik kies de betalingswijze. Zoek mijn kaartnummer. En plots gaat het hele scherm leeg. Zomaar. Gelukkig heb ik nu een account. Ik open het... geen reservatie te vinden. Ik zucht en ben zomaar 40 minuten van mijn dag, van mijn leven kwijt. Ergens in de onderbuik van de website vind ik in miniletters een telefoonnummer. Zonder veel hoop bel ik. En 5 minuten later heb ik een reservatie voor de camionette zonder gedroomd formaat, maar gegarandeerd met handmatige versnelling. En de waarborg? Die mag ik gewoon met de kaart betalen. Op kantoor. Als ik het voertuig afhaal. Ahhh wat is de wereld eenvoudig zonder computer!