de ongelofelijke traagheid van techniek
'Kies een product' zegt de website. Ik kijk alles na: bestaande klant, klantnummer, verhuis regelen. Hmm. Simpel toch? Wel neen... 'U probeert klant te worden maar heeft nog geen product gekozen'...?????????????
Ik neem de telefoon. Klantendienst verhuis. Postnummer? Keuze menu: wil u digitale facturen? druk 1, wil u een dienst opzeggen druk? 2, wil u een dienst bestellen druk? 3 wil u een verhuis doorgeven druk 4. Opgelucht druk ik 4. Uw verhuis kan u eenvoudig online regelen.... Wil u het menu opnieuw horen? druk 1 wil u toch een medewerker spreken? druk 2. Twee verduveld 2! Muziek... een stem 'uw verhuis kan u eenvoudig online regelen ga onze website en log in...'. Muziek. 'De wachttijden zijn langer dan verwacht... Momenteel is geen medewerker beschikbaar. Dank u voor het wachten'...Muziek. Eindeloze muziek... 5 minuten, 10 minuten, 15 minuten. En plots, na 17 minuten ... een stem.
Oef. Ik geef mijn klantennummer door en leg uit wat het probleem is. Vriendelijke jongen. Ik neem er de documenten bij en binnen de paar minuten .... moet hij een vraag stellen aan een collega. Weer 15 minuten muziek. Hij komt terug, zich uitvoerig excuserend voor het lange wachten. Legt uit waarom ik niet voor alles het huidige contract kan houden... Ik leg hem uit dat volgens de Vreg ik wel mijn huidig (oud en dus goedkoper) fixed tarief voor elektriciteit kan behouden... Hij weer iets gaan vragen.
Voor elektriciteit kwam het in orde en voor het nieuwe contract voor gas komt het ook wel goed. Morgen bevestiging per mail. Mijn telefoon klokt af op 1 uur en 12 minuten... en dan is er nog water over te plaatsen ook...